-----------------------------------

3×10-metoden, der får dig i gang med content marketing

af Content marketing

Forestil dig det her:

Du har en medarbejder, som skal køre ud til en kunde for at aflevere et tilbud. Du stikker ham nøglerne til firmabilen.

Han tøver.

Så kigger han på dig og siger:

“Jeg kan ikke køre bil. Jeg er ikke vokset op med at køre bil.”

Du forsøger med:

“Jamen, har du ikke taget kørekort?”

Han kigger skeptisk på dig.

“Jeg er ikke overbevist om, at biler virker.”

Du klør dig selv i hovedbunden.

“Ikke sikker på, om biler virker? Hver dag er der millioner, hvis ikke milliarder, af mennesker, der fragter sig selv rundt i biler. Enten på arbejdet eller privat. Hvorfor skulle det ikke virke?”

Han rækker dig bilnøglen igen og siger:

“Det der kørsel… det virker ret forvirrende og kompliceret.”

Lever din forretning om 20 år?

Ja, det er et absurd scenarie. Selvfølgelig findes der folk, som ikke har kørekort.

Men ingen er vokset op med at køre bil. Ingen er født med evnen til at skifte gear og trykke på speeder, kobling og bremse (ikke samtidig. Det er en dårlig idé, har jeg erfaret).

De færreste føler per instinkt trangen til at lave “spejl – skulder – spejl”-orienteringen, første gang de sætter sig ind i kørelærerens Toyota Carina.

Det er noget, de har lært.

Alligevel er scenariet en-til-en parallelt med, hvordan mange virksomhedsejere, ledere og selvstændige omtaler online markedsføring.

“Jeg er ikke vokset op med internettet, så jeg forstår det ikke.”

(Ingen kommer ud på hospitalet med en smartphone i hånden)

“Jeg tror ikke rigtig på, at det virker.”

(Tro er noget, vi gør i kirken. Markedsføring på mavefornemmelse er bad for business. Tjek de her seks eksempler på danske virksomheder, der har fremtidssikret deres forretning med indholdsbaseret markedsføring)

“Sociale medier virker forvirrende og komplicerede.”

(Men det gør dit momsregnskab vel også? Du lader vel ikke være med at betale moms af den grund?)

Hvis du lider af den form for begrænsende overbevisninger, skal du vide tre ting:

  1. I fremtiden bliver dit brand din vigtigste kapital – særligt, når de stemmestyrede devices tager over
  2. Du kan ikke betale dig til et godt brand gennem annoncer og reklamer (med mindre du er Louis Vuitton eller Apple, og det er du nok ikke, når du læser det her indlæg)
  3. Den eneste måde at bekæmpe prispressere som Amazon, eBay og Wish på er ved at have et brand, som din målgruppe sympatiserer med og stoler på

Tålmodighed lønner sig. På den måde er verden faktisk retfærdig.

Hvis du tænker på den lange bane og bruger content (indhold) strategisk på dine kanaler – sociale medier, hjemmeside, nyhedsbreve og så videre – så skaber du skridt for skridt det solide brand, der skal til for at overleve og trives i fremtiden.

Og ved du hvad, min ven…

Du kan lære det. Nøjagtig, som du (formentlig) lærte at cykle, køre bil og svømme.

Tre x 10 minutter om dagen-metoden

Er du helt ny – eller bare lidt langsom i optrækket (undskyld, jeg kunne ikke lade være) – så brug “tre x 10 minutter om dagen”-metoden.

Den er simpel:

  1. Vælg det medie, du gerne vil lære at bruge (Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat… og så videre)
  2. Opret en profil (hvis du ikke allerede har én) og tilføj folk, du kender
  3. Brug 10 minutter tre gange om dagen på platformen – for eksempel morgen, middag og aften
  4. Observér, hvordan folk bruger den – både private og virksomheder
  5. Dyk ned i, hvad der virker (hvilket indhold får likes, kommentarer og delinger)

Jeg lover dig:

Når du har gjort det dagligt i nogle uger, så begynder tiøren at falde for dig.

Og når du har gjort det, så kan du passende læse mit omfattende blogindlæg om content marketing.

Du får svar på:

  • Hvad content marketing er
  • Hvorfor du skal indarbejde det i din markedsføring
  • Hvordan du bruger indhold til at brande din virksomhed og få flere (og mere loyale) kunder
  • + 6 eksempler fra virkeligheden, du kan lade dig inspirere af.

0 kommentarer

Trackbacks/Pingbacks

  1. Robotterne kommer: Derfor skal dine kunder være på fornavn med dig - […] “Jeg er ikke vokset op med sociale medier og alt det der, så jeg forstår det ikke rigtigt…” […]

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Forfatteren

Hvem skriver? 

Ninna Andreasen, journalist.

Jeg er uddannet journalist og har specialiseret mig i content marketing.

Det har jeg, fordi jeg tror på, at fremtiden tilhører de virksomheder, der har oprigtig empati for deres målgruppe og hjælper dem – frem for at kvæle dem med salgsgas.

Jeg driver Contentsnedkeren.

Min mission er at hjælpe virksomheder til at få nye kunder og større salg gennem godt online indhold.

Det gør jeg ved at hjælpe dig med din content marketing-strategi, producere indhold og skrive tekster, som giver dig salg og loyale kunder.

 

Lad os holde kontakten

Kontakt

Send mig en mail her

 

Du er velkommen til at sende mig en mail via formularen nedenfor, hvis du ønsker at booke et afklaringsmøde eller en bestemt ydelse. Du kan også fange mig på telefonnummer 4262 2470 på hverdage mellem klokkn 8 og 17.

Læs også

Flere indlæg om emnet

 

5 måder du kan bruge en blog i din markedsføring

En blog kan være enormt effektiv del af din markedsføring. Både som selvstændig, virksomhed og personligt brand.

Der er særligt fem måder, du kan gøre brug af en blog til at få synlighed og kunder på.

Share This