-----------------------------------

Sådan laver du Facebook-indhold, som får flere kunder i butikken

af Content marketing

Måske kender du dette problem:

Du laver masser af opslag på Facebook, men kunderne ser dem ikke, liker dem ikke eller kommenterer ikke på dem.

Eller også så er du ved at rive håret af dig selv i frustration over, at du ikke kan finde på godt indhold.

Frygt ej.

Denne guide giver dig nogle værktøjer til, hvordan du får dine kunders opmærksomhed.

Men først får du lidt vigtig viden om, hvordan Facebook fungerer.

Den ene ting Facebook frygter: At folk forlader platformen

Uden aktive brugere har Facebook ingen forretning.

Hvis brugerne forlader platformen, er der ingen, som virksomheder kan markedsføre sig til gennem annoncer.

Dermed er hele Facebooks forretningsgrundlag væk.

Hvad betyder det for dig, som har en virksomhedsside på Facebook?

Det betyder, at du skal lave engagerende indhold for at få større synlighed. Med engagerende indhold mener jeg tekst, billeder og video, som brugerne “rører” ved. Altså stopper op ved, liker, kommenterer og deler.

Når dit indhold får din målgruppe til at stoppe op, læse eller se, så tænker Facebooks algoritme:

Hey, her er noget indhold, som får brugerne til at blive på platformen. Det må jeg hellere vise til nogle flere.

Det giver dig større (gratis) rækkevidde – og i sidste ende øger det chancen for, at flere begynder at følge din side, stole på dig og selvfølgelig også handle hos dig.

Sådan laver du tommelfinger-stoppende, saftigt indhold

Godt. Du er med på, at for at få større gratis rækkevidde (og flere følgere), skal du lave godt indhold.

Men hvordan gør du lige det?

Det er straks lidt mere tricky.

For sagen er: Når du selv scroller ned igennem dit private Facebook-feed, så er du næppe på shoppetur.

Brugerne af sociale medier er der for… at være sociale.

Så når virksomheder kun poster tilbud eller fortæller kunderne, at de skal købe, så bliver det en irritation. Og irriterede kunder engagerer dig ikke i dit indhold = dårligere synlighed (og i sidste ende salg) til dig.

I stedet skal du tænke sådan her:

Hvordan kan du lave indhold rundt om dit produkt eller din ydelse, som giver dine (potentielle) kunder værdi?

For eksemplets skyld lad os sige, at du driver en ostebutik. I stedet for at skrive “Køb den her ost” og dele et billede, kunne du:

  • Inspirere dine kunder
  • Uddanne dem
  • Underholde

Et inspirerende opslag for en ostebutik kunne være opskrifter eller alternative måder at servere osten på.

Et opslag, der uddanner kunderne, kunne være at fortælle om ostens historie, mejeriet, hvor den er blevet lavet og andre store ostetanker.

På stående fod har jeg svært ved at finde en idé til decideret oste-underholdning – men lur mig, om der ikke ville være nogle sjove billeder fra butikken, en skør video eller andet, som kunne underholde kunderne i Facebook-feedet.

Ved at inspirere, uddanne og underholde dine kunder skaber du en relation mellem dem og dit brand, giver dem lyst til at følge dig – og du øger din plads som den foretrukne osteleverandør i din målgruppes bevidsthed.

Derefter kan du begynde at arbejde mere strategisk med, hvordan du forvandler likes, kommentarer og anden interaktion til direkte salg.

Det kan du eksempelvis gøre gennem annoncer og nyhedsbreve – men det er et helt andet blogindlæg…

Har du brug for sparring på indhold og strategi på din Facebook-side?

Du får 20 minutters gratis sparring på din online markedsføring, når du ikke har været i kontakt med mig eller kunde hos Contentsnedkeren endnu.

Send en mail til ninna@contentsnedkeren.dk. Så finder vi et godt tidspunkt, der passer os begge.

Få hjælp til Facebook

Bestil 20 minutters (gratis) sparring

 

Du er velkommen til at sende mig en mail via formularen nedenfor for at booke 20 minutters gratis sparring om din strategi og dit indhold på din Facebook-side.

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Forfatteren

Hvem skriver? 

Ninna Andreasen, journalist.

Jeg er uddannet journalist og har specialiseret mig i content marketing.

Det har jeg, fordi jeg tror på, at fremtiden tilhører de virksomheder, der har oprigtig empati for deres målgruppe og hjælper dem – frem for at kvæle dem med salgsgas.

Jeg driver Contentsnedkeren.

Min mission er at hjælpe virksomheder til at få nye kunder og større salg gennem godt online indhold.

Det gør jeg ved at hjælpe dig med din content marketing-strategi, producere indhold og skrive tekster, som giver dig salg og loyale kunder.

 

Lad os holde kontakten

Kontakt

Send mig en mail her

 

Du er velkommen til at sende mig en mail via formularen nedenfor, hvis du ønsker at booke et afklaringsmøde eller en bestemt ydelse. Du kan også fange mig på telefonnummer 4262 2470 på hverdage mellem klokkn 8 og 17.

Læs også

Flere indlæg om emnet

 

5 måder du kan bruge en blog i din markedsføring

En blog kan være enormt effektiv del af din markedsføring. Både som selvstændig, virksomhed og personligt brand.

Der er særligt fem måder, du kan gøre brug af en blog til at få synlighed og kunder på.

Share This