-----------------------------------

Nyhedsbreve: Sæt turbo på dine kunders købsproces

af E-mail marketing

“Nyhedsbreve… er det ikke sådan noget med spam og tilbud på viagra? Sådan et levn fra 90’erne, hvor ens indbakke bliver oversvømmet?”

Oh, boy…

Få markedsføringsformer er så misforstået som nyhedsbreve. Det er ikke kun ærgerligt, fordi det ikke passer.

Myterne betyder, at mange konsulenter, coaches, vidensformidlere og forhandlere af større og mere komplekse ydelser går glip af salg.

Meget salg.

For:

Sælger du ydelser, viden, foredrag, forløb eller mere komplekse ydelser og produkter, ved du , at kunderne ikke altid springer på med det samme.

De besøger måske din hjemmeside, din LinkedIn-profil og din virksomhedsside på Facebook.

Men jo dyrere – og mere “besværligt” – et produkt eller en ydelse er at investere i, jo længere en proces skal kunderne ofte igennem på købsrejsen.

Ydelser, forløb og rådgivning koster ikke kun (til tider mange) penge at investere i.

Det er også en forstyrrelse i dine kunders hverdag.

Skal de skifte leverandør?
Forstyrrelse.

Skal de bruge tid på at afklare eller give feedback på opgaven?
Forstyrrelse.

Skal de investere noget personligt?
Forstyrrelse.

Skal de overtale andre i organisationen til at investere?
Forstyrrelse.

Oven i kræver dyrere og mindre konkrete ydelser (altså, ting, som er sværere at forstå instiktivt end eksempelvis en mobiloplader på en webshop) også ofte tillid til leverandøren.

Hvis der dog bare var en måde, du kunne holde fast i dine potentielle kunder og få dem hurtigere gennem købsprocessen på…

Gode nyheder: Det er der!

Nyhedsbreve i din markedsføring hjælper dig med at:

  • Opbygge et tillidsforhold til dine (potentielle) kunder
  • Etablere dig som specialisten på dit fagområde (og styrke dit brand)
  • Sælge mere til flere med den samme indsats
  • Markedsføre dig væsentligt billigere end gennem for eksempel annoncer (du kan komme i gang fra 0 kroner afhængigt af dit valg af platform)

Og en bonusfordel:

Når du har din målgruppes e-mail adresser, er du mindre følsom overfor ændringer på de platforme, du låner (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, og så videre).

Du har nemlig dit eget medie og en direkte måde at komme i kontakt med dine kunder på. Også selvom sociale medier pludselig gør det dyrere at nå ud til din målgruppe eller – Zuckerberg forbyde det – din konto bliver hacket eller lukket.

Men hvordan kommer du i gang?

Sådan kommer du i gang med at markedsføre dig gennem nyhedsbreve

Contentsnedkeren hjælper dig på vej i dette minikursus.

Du får blandt andet svar på:

  • Hvordan du får (mange) flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev (eller kommer i gang fra 0)
  • Hvordan du sælger til dine nye læsere på “autopilot”
  • Hvordan du bruger kampagner til at sælge til dine “gamle” læsere
  • Hvordan du undgår at bryde loven, når du markedsfører dig med mails
  • + et par eksempler fra det virkelige liv, som du kan lade dig inspirere af

Kurset bliver sendt direkte til din indbakke, når du indtaster navn og mail nedenfor.

Du bliver samtidig tilmeldt Contentsnedkerens nyhedsbrev, hvor du løbende får viden, tips og tilbud, der styrker din markedsføring. Nul spam – og du kan afmelde dig til enhver tid med et enkelt klik.

Lad os komme i gang!

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Forfatteren

Hvem skriver? 

Ninna Andreasen, journalist.

Jeg er uddannet journalist og har specialiseret mig i content marketing.

Det har jeg, fordi jeg tror på, at fremtiden tilhører de virksomheder, der har oprigtig empati for deres målgruppe og hjælper dem – frem for at kvæle dem med salgsgas.

Jeg driver Contentsnedkeren.

Min mission er at hjælpe virksomheder til at få nye kunder og større salg gennem godt online indhold.

Det gør jeg ved at hjælpe dig med din content marketing-strategi, producere indhold og skrive tekster, som giver dig salg og loyale kunder.

 

Lad os holde kontakten

Kontakt

Send mig en mail her

 

Du er velkommen til at sende mig en mail via formularen nedenfor, hvis du ønsker at booke et afklaringsmøde eller en bestemt ydelse. Du kan også fange mig på telefonnummer 4262 2470 på hverdage mellem klokkn 8 og 17.

Share This