-----------------------------------

5 grunde til, at din virksomhed skal have en hjemmeside

af | Hjemmeside

Der er to udsagn, som går igen hos mange selvstændige og virksomhedsejere, når det kommer til hjemmesider

Det ene er: Vi har en hjemmeside, fordi “det skal man jo have”. 

Av. Kan du høre omsætningen drive ud i kloakken? 

Hvis du har en hjemmeside, men ikke har taget stilling til, hvad den skal bidrage med i forhold til synlighed og salg i din forretning, så får du sandsynligvis ikke det ud af den, som du potentielt kunne. Waste of time and money.

Men der er et nok endnu mere udbredt udsagn, som undrer og ærgrer mig endnu mere.

Det er: Behøver jeg virkelig få lavet én? 

Av, den er værre. Hvis du fravælger en hjemmeside – fordi “bøvl” og “penge” og “er det overhovedet nødvendigt” – så går du sandsynligvis endnu mere glip af forretning. 

I dette blogindlæg får du fem gode grunde til, at du skal have en hjemmeside for din virksomhed – og særligt nummer 3 er en god nyhed, hvis du ligesom jeg hader opslidende og livslystdræbende kanvassalg.

#1: Du styrker din troværdighed

Med en hjemmeside signalerer du, at du er professionel og seriøs. Kunderne skal ikke frygte at handle med dig. De oplever en tryghed i, at du har en officiel online identitet, hvor dine kontaktoplysninger er lettilgængelige, og hvor de kan researche på, om du er den rette leverandør for dem. 

Og apropos at være den rette leverandør: 

Er der noget, som er træls (ja, jeg er jyde), så er det at skifte til en ny leverandør, som kort efter lukker biksen. 

Med et professionelt website signalerer du, at du er i business på den lange bane. 

Du kommer også til at være her om et år, og kunderne kan roligt skifte til din virksomhed. 

#2: Du får større synlighed

Dine kunder bliver mere og mere digitale, og større dele af kunderejsen foregår online. 

Det betyder blandt andet, at de googler sig frem til svar på mange af de spørgsmål de har til et produkt eller en ydelse, og at de tjekker leverandører ud (så de ikke bliver snydt).

Bruger du dit website aktivt til at få synlighed i den del af din målgruppe, der endnu ikke er dit publikum, så styrker du med al sandsynlighed også dit salg og din bundlinje. 

Det kan du gøre gennem blogindlæg til socialemedier, SEO-tekster eller ved at annoncere og få besøgende over på dit website. 

Money in da bank.

#3: Du får flere varme leads

Træt af opslidende kold kanvas-salg? Så skal du have en hjemmeside. 

Den hjælper dig med flere indkommende leads – eventuelt i kombination med et nyhedsbrev. På den måde får du flere potentielle kunder, der henvender sig til dig. 

Og du slipper for at lave de her tåkrummende opkald:

“Jeg ringer fra [virksomhedsnavn], fordi jeg har set, at I måske har behov for [produkt/ydelse]” – hvortil kunden svarer “Vi er godt tilfreds med vores nuværende leverandør og skal ikke have noget. RING ALDRIG TIL MIG IGEN!” 

Av. Hårdt for selvtilliden, ikke? 

Og hårdt for kalenderen med ufrugtbare møder.

Hvilket minder mig om: 

#4: Du slipper for spildsnak

Når du har en effektiv hjemmeside, bruger du også tiden mere optimalt i dit møde med potentielle kunder. 

De ved allerede, hvad du kan hjælpe dem med. De har fået svar på mange af de almindelige spørgsmål, kunder naturligt har til proces eller produkt. Og de er allerede blevet afvæbnet i forhold til de mest udbredte forbehold – til udbyttet af ydelsen/produktet, prisen, din autoritet på området og så videre. 

For dig betyder det mindre spildsnak. Selvfølgelig skal I stadig afklare, om du er den rette til at løse opgaven, eller om produktet er ok.

Men du slipper for en del “tilbage til de gamle grækere”-historier om, hvem du er, hvad du laver og hvorfor du er så skib-skab-skidedygtig til det. 

#5: Du giver bedre service

Driver du en større virksomhed med mange kundekald og supportmails, så er en effektiv hjemmeside endnu mere vigtig. Både for at give dine kunder en bedre service og for at aflaste de brandvarme telefoner og glødende indbakker.

Giv kunderne muligheden for at gå på opdagelse i guides og ofte stillede spørgsmål på hjemmesiden, så de kommer hurtigere videre på egen hånd. 

Kombinér det eventuelt med en blog, hvor du skriver om emner i relation til din virksomhed og dens produkter og ydelser. 

Så har du mulighed for at komme bedre frem på Google og dele indholdet på dine sociale medier også. 

Tænker du stadig: Men behøver jeg virkelig en hjemmeside? 

Så er svaret selvfølgelig “Næh, ikke nødvendigvis”. 

En tøjbutik behøver heller ikke nødvendigvis et skilt på facaden og mannequinner med kjoler på. 

Men det hjælper guddødme med at signalere til de forbipasserende, hvorfor de skal gå derind, ikke? 

Få en forlomme til bedre hjemmesidetekster

Så snup min guide, der hjælper dig med at undgå den ene fejl, som får kunderne til at gå – uden at lægge en ordre hos dig.

Klik på billedet nedenfor og få guiden.

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Forfatteren

Hvem skriver? 

Ninna Andreasen, journalist.

Jeg er uddannet journalist og har specialiseret mig i content marketing.

Det har jeg, fordi jeg tror på, at fremtiden tilhører de virksomheder, der har oprigtig empati for deres målgruppe og hjælper dem – frem for at kvæle dem med salgsgas.

Jeg driver Contentsnedkeren.

Min mission er at hjælpe virksomheder til at få nye kunder og større salg gennem godt online indhold.

Det gør jeg ved at hjælpe dig med din content marketing-strategi, producere indhold og skrive tekster, som giver dig salg og loyale kunder.

 

Lad os holde kontakten

Kontakt Contentsnedkeren

Ring til mig direkte på 42 64 24 70 (hverdage mellem kl. 8 og 17), eller send en besked samt dine kontaktoplysninger nedenfor.

Jeg ringer til dig inden for max 24 hverdagstimer.

Så tager vi en (uforpligtende) snak om, hvad din markedsføring har brug for netop nu – og om jeg er den rette til at hjælpe dig.

Share This