-----------------------------------

ELRÅD.DK får flere relevante leads

Jakob Steinaa har siden 2006 levet af undervisning og rådgivning i elbranchen.

Men hvad gør man så, når landet lukker ned på grund af Covid-19, og al kursusaktivitet bliver aflyst?

Jakob var hurtig til at omstille sig. I stedet for at lægge sig i fosterstilling under skrivebordet besluttede han sig for at oplive en gammel idé:

Rådgivning i lovgivning og standarder til elektrikere og elinstallatører på abonnement – så de aldrig er i tvivl om paragrafferne, når de skal lave et tilbud eller udføre en opgave.

Jakob lavede dels en online database med typiske spørgsmål og svar på elraad.dk, som medlemmerne kan tilgå døgnet rundt, så de hurtigt kan komme videre i arbejdet.

Derudover tilbød han konkret og personlig rådgivning via mail og telefon til de udfordringer, som fagfolk inden for elbranchen står med, men som kræver et specifikt svar i forhold til den enkelte situation.

Men selvom der hurtigt kom de første abonnenter, så indså Jakob, at der skulle mere til i forhold til hans online markedsføring end “spredt fægtning”.

Derfor kontaktede han mig.

Da jeg selv stod for al markedsføringen, kom der et opslag på LinkedIn og Facebook i ny og næ. Af varierende kvalitet og uden en rød tråd. Nu er det hele sat i system. Jeg har dels overblik over, hvad der skal ske, men ikke mindst også en plan for hvornår.

Det, Ninna gør, er ikke raketvidenskab. Hun lægger en slagplan for, hvad der skal angribes og hvordan, beder om de nødvendige inputs, og så går hun i krig. Så jeg kan anbefale Ninna til alle, der vil ud til en målgruppe, men tænker, at deres egen tid er bedre brugt på direkte kundepleje end contentplaner, nyhedsbreve og SoMe-opslag. Min er i hvert fald.

Jakob Steinaa, ELRÅD

Jakobs markedsføringsindsats er altså blevet mere stabil, vedvarende og med en klar retning.

Men hvad så med resultaterne?

Det er svært at måle direkte på bundlinjen, hvad der har gjort den største forskel. Men min berøringsflade er blevet markant større med såvel nye følgere og tilmeldinger til nyhedsbrevet som nye kunder, der ikke tidligere har været i mit netværk.

Jeg betragter min markedsføring som en supertanker. Det kan godt være, at det ikke føles, som om der sker det store her og nu, når man hiver i roret, men opslag på sociale medier og nyhedsbreve giver krusninger hist og her, hvilket hjælper mig stødt tættere på mål.

Har du brug for hjælp til tekster, opslag, nyhedsbreve og en klar slagplan?

Eller har du brug for at få kigget din markedsføringsstrategi efter i sømmene?

Book mig til 30 minutters (gratis og uforpligtende) sparring over telefonen direkte i min kalender, når det passer dig – eller send mig en besked nedenfor.

Så tager vi en snak om, om jeg er den rette til at hjælpe dig.

Kontakt Contentsnedkeren

Ring til mig direkte på 42 64 24 70 (hverdage mellem kl. 8 og 17), eller send en besked samt dine kontaktoplysninger nedenfor.

Jeg ringer til dig inden for max 24. hverdagstimer.

Så tager vi en (uforpligtende) snak om, hvad din markedsføring har brug for netop nu – og om jeg er den rette til at hjælpe dig.

Share This