-----------------------------------

Sælg mere til flere

Styrk din omsætning med nyhedsbreve

Hvorfor?

Nyhedsbreve er din bedste investering i markedsføring

 

Har du ikke allerede et nyhedsbrev i din forretning? 

Så skal du skynde dig at komme i gang.

Hvorfor?

Fordi det giver omsætning.

 

Derfor skal du have et nyhedsbrev

✓ Dine e-mails skaber større salg end alle andre kanaler

Internationale undersøgelser viser (igen og igen), at afkastet ved markedsføring via e-mail er større end nogen anden kanal.

Gennemsnitligt får du  42 kroner igen i salg for hver investeret krone.

✓ E-mail er billig markedsføring

Du kan komme i gang med e-mail markedsføring for 0 kroner afhængig af dit valg af platform, og hvor komplekst et behov du har.

Samtidig kan du nå flere kunder på én gang, end hvis du skulle tale med dem 1:1.

✓ Du skaber vedvarende relationer til kunderne

Dine kunder har selv takket ja til, at du markedsfører dig direkte til dem. Samtidig har du adgang til deres indbakke (som ofte er det første, folk tjekker om morgenen)

Det skaber gode betingelser for at få en vedvarende kunderelation, som skaber stabilt salg.

✓ Du fremtidssikrer din forretning

Facebook, Instagram og LinkedIn er kanaler til kunderne, som du låner.

Laver de algoritmen om (som de gør med jævne mellemrum), kan du ikke gøre noget ved det. 

Eller værre endnu: Nedlægger de din profil (berettiget eller uberettiget), kan du intet gøre.

Din e-mailliste er dit eget medie. Du har fuld kontrol over den.

 

Hvordan?

Sådan hjælper jeg dig

 

Contentsnedkeren hjælper dig af med teknik-panik og styrker dit salg via nyhedsbreve. 

Jeg hjælper dig med:
 

  • Opsætning af konto, tilmeldingsfelter og mailskabeloner (så du overholder lovgivningen)
  • At få (mange) flere læsere
  • At skrive en automatiseret velkomstserie, så dine nye læsere bliver taget godt imod (og bliver forvandlet til betalende kunder)
  • Salgskampagner, som fokuserer på salg af ét produkt eller én ydelse

Tekstforfatter

Derfor skal du vælge mig til at skrive dine nyhedsbreve

 

Du skal vælge mig, fordi jeg:

✓ er uddannet journalist fra Syddansk Universitet (2011)

✓ har arbejdet intensivt med digital kommunikation i mere end 10 år

✓ har efteruddannet mig i online markedsføring – herunder e-mail marketing

✓ bruger min viden om kommunikation til forskellige målgrupper til at skrive tekster, som rammer lige præcis dine kunder

 

Ninna Andreasen, journalist med speciale i content marketing

+10 års erfaring med digital kommunikation, tekstforfatning og sociale medier. 

Spørgsmål og svar

Nyhedsbreve i markedsføringen

 

Hvorfor virker nyhedsbreve?

Det gør det af tre grunde:

1) Dine kunder har selv bedt om at modtage markedsføring fra dig – og dine mails lander direkte i deres indbakke.

2) Du kan påvirke dine kunder flere gange og ofte kræver salg op til syv påvirkninger af kunden.

3) Du kan gøre indholdet af nyhedsbrevene hyper-relevant for dine kunder ved at segmentere dem.

Jeg sælger (komplekse ydelser) B2B. Virker nyhedsbreve til det?

Ja, for Søren da! 

Nyhedsbreve virker rigtig godt for virksomheder, som sælger komplicerede produkter og ydelser. Det gør det, fordi du kan uddanne dine kunder til at forstå dine produkter og deres behov for dem. 

Uanset, om du sælger til andre virksomheder eller private forbrugere, så er det stadig mennesker, du handler med. 

Mennesker skal påvirkes flere gange, før de skrider til handling. Det hjælper e-mails dig med.

Hvordan får jeg flere modtagere af mit nyhedsbrev?

Der er en række gennemtestede metoder til at få flere tilmeldinger. 

Den mest effektive er at lave en “freebie” eller en “lead-magnet”, som kunderne gerne vil have fingrene i, og så promovere den på de rigtige steder på kunderejsen.

Hvad er en "freebie"?

En “freebie” (også kaldet en lead-magnet) er noget, som dine kunder gerne vil give dig deres e-mailadresse for at få fat i.

Eksempler:

Freebies for en webshop kan være en kontant rabat, fri fragt ved første køb eller et lod i en konkurrence.

Freebies for servicevirksomheder kan være guides, minikurser, e-bøger, skabeloner/tjeklister eller case-studies, som kunderne kan lære af.

Hvordan finder jeg på, hvad jeg skal skrive i mit nyhedsbrev?

Du hyrer mig 😉 

Spøg til side. 

Du finder ud af, hvilken type af indhold dine kunder gerne vil have. Det kan du for eksempel gøre ved at tænke rundt om dine ydelser eller produkter og hjælpe kunderne med at løse mindre dele af det store problem, som din virksomhed kan løse for dem. 

Hvis du allerede har et nyhedsbrev, men mangler idéer, er du velkommen til at kontakte mig for at aftale en brainstorm på konkret indhold.

Jeg synes, salgsmails er irriterende. Gør mine kunder ikke også det?

En klassisk fejl i alle former for markedsføring er at tro, at dine kunder er ligesom du selv er.

Det (og dårlige tekster) er den største årsag til, at virksomheder går glip af omsætning.

Dine kunder synes højst sandsynligt ikke, at nyhedsbreve er irriterende.

HVIS du gør dem relevante for dem.

Statistikken lyver ikke:

Gennemsnitligt får virksomheder 42 kroner igen for hver krone, de investerer i markedsføring via e-mail.

I gennemsnittet ligger både virksomheder, som er dårlige til e-mail marketing (og tjener mindre på det), og virksomheder, der er dygtige (og tjener mere).

God e-mail markedsføring hjælper dine kunder til at lære din virksomhed bedre at kende over tid.

Den relation er unik og meget effektiv til at skabe omsætning gennem.

Hvordan er reglerne i forhold til nyhedsbreve?

I forhold til nyhedsbreve skal du være obs på persondataforordningen og markedsføringsloven. 

Modtageren skal give sit klare, informerede samtykke til at modtage tilbud fra dig. 

Samtidig skal du sikre, at du har en privatlivspolitik på din hjemmeside. Den skal gøre klart, hvad du bruger kundens personoplysninger til. 

Jeg er ikke jurist, men har praktisk erfaring med at implementere nyhedsbreve hos virksomheder. 

Ønsker du en uddybende, juridisk forklaring, anbefaler jeg dig dette blogindlæg fra Persondatakonsulenterne.

Hvordan sender jeg nyhedsbreve til mine kunder?

Du bruger en e-mail-platform til at opbevare dine kunders mailadresser.

Platformen kan du også bruge til at sende e-mails ud fra.

Jeg har et nyhedsbrev, men det giver ikke salg. Hvorfor?

Det er et rigtig godt spørgsmål, når jeg ikke kender din forretning eller har set dine nyhedsbreve. 

Men her er tre typiske grunde:

1) Du har en kold liste

Det vil sige, at du ikke har gjort rent. E-maillister skal med jævne mellemrum renses for modtagere, der ikke reagerer, fordi de smitter negativt af på, om resten af dine modtagere får dine e-mails.

2) Dine mails bliver ikke åbnet

En dårlig åbningsrate skyldes ofte, at du ikke laver emnelinjer, som dine læsere gider klikke på.

Fejlene her kan være flere: 

  • Du får ikke skrevet dig ind i dine kunders behov, ønsker og drømme
  • Du er for kreativ, så kunderne forstår ikke, hvad de får ud af at åbne
  • Du går for hårdt på med salget, uden at opbygge en relation først

3) Du hjælper ikke kunden til at købe

Utroligt mange virksomheder tør ikke bede om salget. 

Hvis du ikke fortæller dine kunder, at de skal købe, så gør de det ikke… 

Skal vi tage en snak om, hvad der er galt med din liste?

Så send mig en mail her eller ring på telefonnummer 42642470 (åbningstid er klokken 8-17).

Priser

Hvad koster nyhedsbreve fra en professionel tekstforfatter?

 

Her er nogle af de nyhedsbrevspakker, som Contentsnedkeren kan hjælpe dig med.

Bemærk, at priserne på serier og kampagner med mails varierer alt efter antal og mængden af research. 

Har du andre behov – for eksempel feedback eller rettelser af nyhedsbreve, du selv har skrevet – så hjælper jeg dig også på timebasis.

Lad os tale om din forretning

Skal vi fremtidssikre din forretning og styrke dit salg med nyhedsbreve?

 

Send mig en mail via formularen nedenfor for at aftale en uforpligtende afklaringssamtale.

Husk at skrive dit telefonnummer. Så ringer jeg til din inden for 24 timer (på hverdage).

Du kan også ringe til mig på telefonnummer 4262 2470 på hverdage mellem klokken 8 og 17.