-----------------------------------

Hvem er vi

Vores webstedsadresse er: https://www.contentsnedkeren.dk.

Persondata og privatlivspolitik 

Dataansvarlig hos Contentsnedkeren

CVR: 38384732

Ninna Andreasen
Svendsgade 28
6700 Esbjerg
Telefon: 42642470
Mail: ninna@ditrenomme.dk

Læs med her, hvis du vil vide mere om, hvordan jeg passer på dine persondata.

GDPR (General Data Protection Regulation) er lavet for alle borgeres sikkerheds skyld. Lovgivningen sikrer, behandlingen og opbevaringen af din persondata sker forsvarligt og sikkert.

Jeg overholder selvsagt både markedsføringsloven og den nye EU-forordning om databeskyttelse (GDPR), når jeg har et samarbejde med mine kunder, eller når interesserede personer besøger min hjemmeside, tilmelder sig mit nyhedsbrev, følger mig på sociale medier og så videre.

Ved et samarbejde

Alle dine personlige oplysninger bliver opbevaret sikkert. Desuden er der også fortrolighed om arbejdet, hvis jeg eksempelvis hjælper dig med strategi, konkret opgaveløsning eller akut krisehåndtering mv.

De personlige data, som jeg typisk får adgang til hos Contentsnedkeren, er:

  • Dine kontaktoplysninger, når vi indgår et samarbejde.
  • Data på dig, der besøger www.contentsnedkeren.dk eller tilmelder dig mit nyhedsbrev.
  • Oplysninger, når du skriver til mig på mail, via Messenger, Facebook, SMS, LinkedIn med videre.
  • Adgang til din firmaside på Facebook, Instagram, Linkedin eller MailChimp i den tid, hvor vi samarbejder.
  • Adgang til billeder/videomateriale om og fra din virksomhed.

Personfølsomme data:

Du behøver ikke afgive personfølsomme data til mig såsom helbredsoplysninger, religion, økonomiske forhold eller lignende. Faktisk, så jeg frabeder mig venligst, at du gør dette per mail, Messenger, SMS eller lignende, da jeg helst ikke vil opbevare personfølsomme oplysninger, når dette ikke er nødvendigt.

Hvornår gemmer jeg data?

Jeg sørger altid for at opbevare et minimum af oplysninger og data og kun det, som er nødvendigt for at varetage det samarbejde, jeg har med den enkelte virksomhed, organisation eller forening.

Eksempelvis er det nødvendigt, at jeg har adgang til bestemte oplysninger, hvis jeg skal kunne sende dig en faktura, varetage din annoncering eller drift på Facebook eller sociale medier og andre lignende aktiviteter.

”Dit og mit”

I vores samarbejde forventer jeg naturligvis også, at du lever op til markedsføringsloven og GDPR.

Du har for eksempel styr på at indhente de rigtige tilladelser til brug af billeder/video med identificérbare personer på.

Du har styr på, hvordan du håndterer persondata i din virksomhed – på dine sociale medier og i din markedsføring generelt.

Du er altid velkomment til at spørge mig til råds, hvis du er usikker om noget.

Deling af persondata med andre

Jeg deler kun persondata i det omfang, det giver mening for dig og mig.

Det vil sige:

Dinero:

Her opbevarer jeg mine regnskabsoplysninger og dermed også kontaktoplysninger på kunder og leverandører. Dinero lever op til GDPR’s foreskrifter med hensyn til opbevaring og tilbagekaldelse af samtykker. 

Sociale medier:

I vores samarbejde giver du mig (i visse tilfælde) rettigheder til at administrere din(e) sociale medier/annoncekonto og adgang til disse oplysninger videregives naturligvis aldrig til andre – for eksempel ansatte eller samarbejdspartnere – medmindre det er i overensstemmelse med fælles aftale.

Derudover opbevarer jeg data her:

Min iPhone:

Jeg opbevarer højst sandsynligt dit telefonnummer og navn i min kontaktbog på mobilen, så vi hurtigt kan komme i kontakt med hinanden, hvis der er et behov. Data bliver opbevaret på enheden, som er låst med kode, og der opbevares en kopi i iCloud. Apple og iCloud lever op til foreskrifterne i GDPR med hensyn til opbevaring og tilbagekaldelse af samtykker.

Min computer:

Fra tid til anden vil det være nødvendigt, at jeg noterer aftaler om opgaveløsning ned, når vi har et samarbejde. Jeg får ind imellem adgang til oplysninger om din data/dine kunder. Derfor er min computer altid låst med kode, som jeg alene har adgang til. 

Øvrige løsninger på opbevaring i “skyen”:

Jeg anvender Dropbox, når vi deler data i forbindelse med et samarbejde. Jeg sørger selvfølgelig for at slette data og materiale igen efter endt opgaveløsning. Dropbox lever op til GDPR’s foreskrifter om opbevaring og tilbagekaldelse af samtykker.

Papir/dokumenter:

Contentsnedkeren er stort set papirløs med undtagelse af den regnskabsmæssige del. Bliver papirer med personlige oplysninger printet ud, bliver de opbevaret sikkert, mens vi samarbejder, og de bliver makuleret straks efter endt samarbejde. 

Generelt:

Du kan til enhver tid få adgang til at se, hvilke oplysninger jeg opbevarer på dig. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke og/eller få slettet dine persondata*.

*Med undtagelse af fakturabilag, som jeg er lovmæssigt forpligtet til at opbevare i fem år.

Et eventuelt samarbejde med underleverandører, samarbejdspartnere eller praktikanter i forbindelse med løsning af en opgave for dig vil altid foregå med din viden og dit samtykke. Jeg sørger også for, at de pågældende personer lever op til Contentsnedkerens persondatapolitik.