-----------------------------------

SEO-tekster

Bliv fundet, når dine kunder
leder efter dig

Finder dine kunder dig, når de søger på Google?

Eller er din virksomhed usynlig online?

Søgemaskineoptimering (SEO) handler om at skrive dine hjemmesidetekster med fokus på de søgninger, som dine potentielle kunder foretager. 

På den måde tiltrækker du kunder, som researcher på et køb, en investering eller en løsning på netop deres problem – hvor du i andre former for markedsføring skal påvirke kunden igen og igen, ofte gennem betalt annoncering.

Jeg skriver dine SEO-tekster og SEO-blogindlæg, så både Google og din målgruppe bliver glade.

Book 20 minutters uforpligtende telefonmøde.

Derfor er SEO-tekster en god investering

Der er tre grunde til, at søgemaskineoptimerede tekster er en vigtig investering i din forretning.

  • Dine potentielle kunder opsøger dig, når de har brug for din ydelse
    Altså, mindre opslidende, opsøgende salg til dig, fordi kunderne selv finder dig via Google.

  • Mere trafik fra Google på enkelte sider giver mere trafik på hele siden
    Og mere trafik øger både chancen for at flere kunder finder dig, og at dine Google-placeringer bliver bedre

  • SEO-tekster arbejder for dig i lang tid frem over
    Når først en SEO-tekst er skrevet og lagt på hjemmesiden, så arbejder den for dig dag og nat i måneder og år fremover. Uden at du bruger penge på annoncering.

Spørgsmål om SEO

Et mini-kursus

 

Hvad betyder SEO?

SEO står for “Search engine optimization” eller på dansk “søgemaskineoptimering”. 

Det betyder, at du optimerer din hjemmeside, så Google vælger at vise dine sider øverst i resultaterne, når dine kunder søger på et søgeord. Du kan også skrive SEO-blogindlæg og blive fundet, når dine kunder søger information.

SEO-tekster – som vi på nørdsk kalder “on page-SEO” – er én del at arbejdet med at optimere hjemmesiden. 

Teknisk SEO – for eksempel hvor hurtig din hjemmeside er, og om den virker på smartphones – og off page-SEO – eksempelvis hvor mange andre der linker til din side – er også elementer i SEO.

Det vigtigste er dog, at Google kan afkode, hvad din side handler om, og at læserne får svar på deres spørgsmål, når de lander på din side.

Hvad er SEO-tekster?

En SEO-tekst er skrevet med særligt fokus på, at kunderne skal finde den på Google. 

Den vigtigste del af en SEO-tekst er, at den har ét primært søgeord, og at den har meta-tekster (også kaldet meta-titler og meta-beskrivelser).

Meta-tekster hjælper dels Google med at finde SEO-teksten, men er den skrevet godt, lokker den også brugerne til at klikke på lige præcis din side frem for konkurrentens. 

I stigende grad er Google blevet mere opmærksom på, at teksten også skal gøre læseren klogere. Derfor er det ikke længere nok kun at fokusere på søgeord. 

Du skal også skrive tekster, som læserne rent faktisk gider læse.

Ellers straffer Google dig.

Hvordan skriver man gode SEO-tekster?

I “de gode gamle dage” kunne du proppe det samme søgeord ind i SEO-teksten rigtig mange gange og øge chancen for at blive fundet på Google. Det gav ulæselige tekster skrevet til robotter. 

Den går – heldigvis – ikke længere.

Nu vurderer Google også på, om de besøgende, der lander på siden, rent faktisk læser den. 

Derfor kigger Google på, som din hjemmeside har mange besøgende, hvor længe de bliver og om de klikker rundt på websitet. Netop derfor er det vigtigt ikke kun at have fokus på søgeord, men også den oplevelse, dine potentielle kunder får, når de lander på din side.

Google undersøger også, om mange linker til din hjemmeside. Links bekræfter Google i, at andre vurderer din side som god. Det bliver belønnet.

Længden på teksten har også noget at sige. Google vægter grundige tekster, der virkelig svarer på spørgsmålet fra den, der søger.

Hvad er forskellen på en SEO-tekst og en SEO-blog?

En SEO-tekst på din hjemmeside er (ofte) en salgsside, som er optimeret til et bestemt søgeord. 

Hvis du vil tage dit SEO-arbejde videre, så understøtter en SEO-blog din søgemaskineoptimering. 

SEO-blogindlæg kan øge trafikken til din hjemmeside og få flere potentielle kunder ind i dit univers ved at svare på nogle af de problemer, de bokser med og googler løsninger på. 

Lad mig komme med et eksempel: 

Vi leger, at du er psykolog med fysiske lokaler i Birkerød. Hver måned er der i gennemsnit 50 søgninger på “Psykolog Birkerød”. 

Denne type søgninger vil ofte være fra folk, som leder aktivt efter netop en psykolog. Derfor giver det mening at optimere en af dine “almindelige” hjemmesidetekster mod søgefrasen “Psykolog Birkerød”.

Men lad os sige, at du samtidig er specialiseret i behandling af stress og faktisk også tilbyder sessioner online. Så har du lige pludselig mulighed for at finde kunder i hele landet. 

 

Men hvordan får du fat i dem?

 

Hver måned er der 10.000 søgninger alene på “stress”. Nu kan du så gennem SEO-blogindlæg svare på nogle af de typiske spørgsmål, dine potentielle kunder stiller Google i relation til stress. 

For eksempel:

  • Hvad er symptomer på stress?
  • Hvordan føles stress?
  • Hvordan får man stress ud af kroppen?
  • Hvad må man, når man er sygemeldt med stress? 
  • Hvordan behandler man stress?
  • Hvor længe varer stress?
  • Stress – hvad gør jeg?

(Det er rigtige spørgsmål, som folk stiller på Google).

Gennem dine SEO-blogindlæg får du flere besøgende ind på din hjemmeside. Og er du rigtig dygtig, så får du dem til at tilmelde sig dit nyhedsbrev eller følge dig på sociale medier, så I kan holde “dialogen” åben. 

På den måde øger du chancen for, at de vælger at konsultere netop dig. 

Jeg kan både hjælpe dig med SEO-tekster til dine “almindelige” hjemmesidetekster og med SEO-blogindlæg.

 

Kan du garantere mig en topplacering i Google?

Nej. Det kan jeg ikke.

Det ville være uærligt og useriøst, og er du stødt på garantier, så løb skrigende væk. 

Googles algoritme opstiller en række regler for, hvordan hjemmesider rangerer ved bestemte søgninger. Hundredvis af regler faktisk. Mange af dem kender vi. Andre holder Google hemmelige.

Gode tekster er én af de (vigtigste) regler.

Men andre ting spiller også ind. Eksempelvis:

Hvor hurtigt loader din side? 

Har den mange tunge billeder, loader den eksempelvis langsomt. Har du dårlig hosting, så påvirker det også sidens hastighed. Det kan Google ikke lide.

Er hjemmesiden optimeret til mobil?

Google begyndte i 2015 at slå ned på hjemmesider, som ikke har responsivt design. Det vil sige, at de ikke er designet til at virke på smartphone og tablet. 

Det gjorde Google for at give brugerne de bedste oplevelser, når de søger og lander på en side.

Hvor mange linker til din side i forhold til konkurrenternes? 

Når du har godt indhold på din side, kan du arbejde med “linkbuilding”. Det betyder, at du får andre hjemmesider til at linke til din. 

Googles algoritme giver en hestesko til hjemmesider, som modtager links udefra, fordi det vidner om sidens kvalitet. 

Selvom mange parametre spiller ind, kan du alligevel godt opnå resultater med SEO-tekster. Dels fordi du arbejder strategisk med SEO og får flettet de rigtige søgeord ind i teksterne, dels fordi gode SEO-tekster er med til at øge din chance for at blive linket til, fordi det er godt indhold.

Jeg kan vejlede dig om, hvilke tekniske dele af din hjemmeside du bør få fikset for at komme til tops i Google. 

Og så kan jeg skrive dine tekster, så de har de rette søgeord og bliver læst af dine hjemmesidebesøgende.

Sådan skriver jeg dine SEO-tekster

Arbejdet med SEO trin for trin 

Al arbejde med SEO-tekster begynder med en søgeordsanalyse. 

Den laver jeg på baggrund af et interview med dig og research på, hvilke søgeord der er relevante for din forretning, og hvor stor konkurrence der er på dem.

Derefter skriver jeg dine SEO-tekster på baggrund af et interview med dig og eventuelle tekster, du allerede har. Jeg fletter de gode søgeord ind naturligt, så både Google og dine kunder kan lide dem. 

Samtidig optimerer jeg metateksterne, som er dem, der lokker din målgruppe ind på netop din side.

Du får teksterne til gennemlæsning og kommer med feedback og rettelser. På den måde sikrer vi, at SEO-teksterne er korrekte og passer til din virksomheds “tone of voice”.

 

Derfor

Hvorfor skal du bruge mig som professionel SEO-tekstforfatter?

 

Du kan sagtens finde billigere SEO-tekstforfattere end mig. Du kan også selv kaste dig over SEO og betale med din tid i stedet (og det tager tid at lære at finde de rette søgeord, analysere på dem og skrive gode tekster med dem). 

Du skal købe SEO-tekster af mig, hvis du ikke kun vil findes på Google, men også gerne vil:

  • Bruge din tid på din forretning i stedet
  • Styrke dit brand
  • Tiltrække dine potentielle kunder med relevant indhold
  • Arbejde strategisk med din SEO, så du ikke modarbejder dig selv
  • Få læserne ind på siden og ned i din salgstragt

Mit fokus er på at skrive SEO-tekster og SEO-blogindlæg, som mennesker rent faktisk vil læse. Ikke kun på at blive fundet på Google. 

Her bruger jeg min uddannelse og erfaring som journalist gennem mere end 10 år.

Jeg hjælper også gerne dig.

Book en uforpligtende afklaringssamtale.

Tre gode grunde

Derfor skal du vælge mig
som din SEO-tekstforfatter

 

✓ Jeg er uddannet journalist og har i +10 år arbejdet med digital kommunikation

Min solide erfaring med at skrive til forskellige målgrupper giver dig vedkommende tekster, der bliver til sorte tal på bundlinjen.

✓ Jeg har løbende efteruddannet mig i digital markedsføring

Det betyder, at jeg har den nyeste viden og de bedste værktøjer til at skrive tekster, som får dine kunder til at kontakte dig og købe.

✓ Jeg er på dit hold. Din succes er min succes

I mig får du en leverandør, som går lidt længere end de fleste for at sikre dig gode resultater.

 

Ninna Andreasen | Journalist med speciale i content marketing

+10 års erfaring med digital kommunikation, tekstforfatning og sociale medier. 

Priser på SEO-tekster

Hvad koster’n?

 

Prisen på SEO-tekster varierer efter omfanget af opgaven.

Jo flere SEO-tekster, du bestiller ad gangen, jo bedre en pris får du. Blandt andet fordi researchen ikke nødvendigvis tager meget længere tid ved flere tekster.

Typisk lander prisen fra cirka 2.000 kroner (eks moms) for en SEO-tekst på 300-500 ord, hvis jeg arbejder på timepris. Du kan få rabat via klippekort.

Oven i det ligger en investering i søgeordsanalyse og interview med dig. Det tager typisk i omegnen af to-tre timer – afhængigt af omfanget. Søgeordsanalysen hjælper dig også med søgeord til konkrete SEO-blogindlæg, hvis du selv vil blogge.

Book 20 minutters (gratis og uforpligtende) telefonmøde for at få sparring eller et mere konkret tilbud i formularen nedenfor.

Lad os snakke

Skal vi få dig til tops i Google?

 

Send mig en mail via formularen nedenfor for at aftale et uforpligtende afklaringsmøde.

Husk at skrive dit telefonnummer i mailen. Så ringer jeg dig op inden for 24 timer (på hverdage).

Du kan også fange mig på telefonnummer 4262 2470 på hverdage mellem klokken 8 og 17.