-----------------------------------

SEO-tekster

Bliv fundet,
når dine kunder leder efter dig

SEO-tekster optimeret til Google hjælper dine kunder med at finde dig, når de har brug for dine ydelser og produkter.

Contentsnedkeren hjælper dig med effektive og strategiske SEO-tekster til din hjemmeside og dine blogindlæg.

SEO-tekster

Finder dine kunder dig, når de søger på Google?
Eller er du usynlig?

SEO-tekster – skrevet med udgangspunkt i strategiske søgeord – hjælper dig med at tiltrække kunder til dit website, når de søger efter dine ydelser.

Desværre glemmer alt for mange virksomheder og selvstændige at optimere deres tekster til at blive fundet.

Contentsnedkeren hjælper dig med professionelle SEO-tekster, som både gør Google glad og får dine besøgende til at læse og reagere på teksten.

Book 20 minutters (gratis og uforpligtende) telefonmøde om, hvad effektive SEO-tekster kan gøre for din forretning.

Sådan får du SEO-tekster

Processen trin for trin

#1: Vi afklarer opgaven

Vi afklarer opgaven.

Jeg stiller dig en masse spørgsmål om din forretning, din målgruppe, dine ydelser, produkter mv., så jeg er klædt på til at kunne skrive med udgangspunkt i dine kunder.

Jeg laver en søgeordsanalyse. Vi vælger, hvilke søgeord der er bedst til dine SEO-tekster.

l

#2: Jeg skriver

Jeg researcher i nødvendigt omfang online.

Derefter skriver jeg dine SEO-tekster med udgangspunkt i søgeordene.

Visuelt tager de udgangspunkt i dit nuværende hjemmesidedesign, eller jeg tilpasser dem til et nyt design.

b

#3: Du får leverancen

Du får dine SEO-tekster til gennemsyn og feedback.

Du har som udgangspunkt tre dage til rettelser.

Jeg leverer rettet indhold til dig.

Ønsker du det, lægger jeg hjemmesidetekster på for dig – og ellers rådgiver jeg dig om, hvordan du gør det bedst.

Book en (gratis og uforpligtende) samtale.

Ja. SEO-tekster er din investering værd.

Her er årsagen.

Der er tre grunde til, at SEO-tekster er en vigtig investering i din forretning.

1. Dine potentielle kunder opsøger dig, når de har brug for din ydelse

Altså, mindre opslidende, opsøgende salg til dig, fordi kunderne selv finder dig via Google.

2. Mere trafik fra Google på enkelte sider giver mere trafik på hele siden

Og mere trafik øger både chancen for at flere kunder finder dig, og at dine Google-placeringer bliver bedre. Samtidig får du mere data, så du kan målrette din annoncering bedre (og billigere).

3. SEO-tekster arbejder for dig i lang tid frem over

Når først en SEO-tekst er skrevet og lagt på hjemmesiden, så arbejder den for dig dag og nat i måneder og år fremover. Uden at du (nødvendigvis) bruger penge på annoncering.

Men at blive fundet på Google er ikke nok.

Teksterne skal også overbevise dine besøgende om, at de skal kontakte, booke, købe eller tilmelde sig hos dig.

Derfor skal du vælge en tekstforfatter, som både har fokus på søgemaskineoptimering – og på at få dine kunder til at handle.

(Den koster 0 kroner)

Få guiden til hjemmesidetekster,
der sælger

Spørgsmål om SEO-teskster

Et mini-kursus

 

Hvad betyder SEO?

SEO står for “Search engine optimization” eller på dansk “søgemaskineoptimering”. 

Det betyder, at du optimerer din hjemmeside, så Google vælger at vise dine sider øverst i resultaterne, når dine kunder søger på et søgeord. Du kan også skrive SEO-blogindlæg og blive fundet, når dine kunder søger information.

SEO-tekster – som vi på nørdsk kalder “on page-SEO” – er én del at arbejdet med at optimere hjemmesiden. 

Teknisk SEO – for eksempel hvor hurtig din hjemmeside er, og om den virker på smartphones – og off page-SEO – eksempelvis hvor mange andre der linker til din side – er også elementer i SEO.

Det vigtigste er dog, at Google kan afkode, hvad din side handler om, og at læserne får svar på deres spørgsmål, når de lander på din side.

Hvad er SEO-tekster?

En SEO-tekst er skrevet med særligt fokus på, at kunderne skal finde den på Google. 

Den vigtigste del af en SEO-tekst er, at den har ét primært søgeord, og at den har meta-tekster (også kaldet meta-titler og meta-beskrivelser).

Meta-tekster hjælper dels Google med at finde SEO-teksten, men er den skrevet godt, lokker den også brugerne til at klikke på lige præcis din side frem for konkurrentens. 

I stigende grad er Google blevet mere opmærksom på, at teksten også skal gøre læseren klogere. Derfor er det ikke længere nok kun at fokusere på søgeord. 

Du skal også skrive tekster, som læserne rent faktisk gider læse.

Ellers straffer Google dig.

Hvordan skriver man gode SEO-tekster?

I “de gode gamle dage” kunne du proppe det samme søgeord ind i SEO-teksten rigtig mange gange og øge chancen for at blive fundet på Google. Det gav ulæselige tekster skrevet til robotter. 

Den går – heldigvis – ikke længere.

Nu vurderer Google også på, om de besøgende, der lander på siden, rent faktisk læser den. 

Derfor kigger Google på, som din hjemmeside har mange besøgende, hvor længe de bliver og om de klikker rundt på websitet. Netop derfor er det vigtigt ikke kun at have fokus på søgeord, men også den oplevelse, dine potentielle kunder får, når de lander på din side.

Google undersøger også, om mange linker til din hjemmeside. Links bekræfter Google i, at andre vurderer din side som god. Det bliver belønnet.

Længden på teksten har også noget at sige. Google vægter grundige tekster, der virkelig svarer på spørgsmålet fra den, der søger.

Hvad er forskellen på en SEO-tekst og en SEO-blog?

En SEO-tekst på din hjemmeside er (ofte) en salgsside, som er optimeret til et bestemt søgeord. 

Hvis du vil tage dit SEO-arbejde videre, så understøtter en SEO-blog din søgemaskineoptimering. 

SEO-blogindlæg kan øge trafikken til din hjemmeside og få flere potentielle kunder ind i dit univers ved at svare på nogle af de problemer, de bokser med og googler løsninger på. 

Lad mig komme med et eksempel: 

Vi leger, at du er psykolog med fysiske lokaler i Birkerød. Hver måned er der i gennemsnit 50 søgninger på “Psykolog Birkerød”. 

Denne type søgninger vil ofte være fra folk, som leder aktivt efter netop en psykolog. Derfor giver det mening at optimere en af dine “almindelige” hjemmesidetekster mod søgefrasen “Psykolog Birkerød”.

Men lad os sige, at du samtidig er specialiseret i behandling af stress og faktisk også tilbyder sessioner online. Så har du lige pludselig mulighed for at finde kunder i hele landet. 

 

Men hvordan får du fat i dem?

 

Hver måned er der 10.000 søgninger alene på “stress”. Nu kan du så gennem SEO-blogindlæg svare på nogle af de typiske spørgsmål, dine potentielle kunder stiller Google i relation til stress. 

For eksempel:

  • Hvad er symptomer på stress?
  • Hvordan føles stress?
  • Hvordan får man stress ud af kroppen?
  • Hvad må man, når man er sygemeldt med stress? 
  • Hvordan behandler man stress?
  • Hvor længe varer stress?
  • Stress – hvad gør jeg?

(Det er rigtige spørgsmål, som folk stiller på Google).

Gennem dine SEO-blogindlæg får du flere besøgende ind på din hjemmeside. Og er du rigtig dygtig, så får du dem til at tilmelde sig dit nyhedsbrev eller følge dig på sociale medier, så I kan holde “dialogen” åben. 

På den måde øger du chancen for, at de vælger at konsultere netop dig. 

Jeg kan både hjælpe dig med SEO-tekster til dine “almindelige” hjemmesidetekster og med SEO-blogindlæg.

 

Kan du garantere mig en topplacering i Google?

Nej. Det kan jeg ikke.

Det ville være uærligt og useriøst, og er du stødt på garantier, så løb skrigende væk. 

Googles algoritme opstiller en række regler for, hvordan hjemmesider rangerer ved bestemte søgninger. Hundredvis af regler faktisk. Mange af dem kender vi. Andre holder Google hemmelige.

Gode tekster er én af de (vigtigste) regler.

Men andre ting spiller også ind. Eksempelvis:

Hvor hurtigt loader din side? 

Har den mange tunge billeder, loader den eksempelvis langsomt. Har du dårlig hosting, så påvirker det også sidens hastighed. Det kan Google ikke lide.

Er hjemmesiden optimeret til mobil?

Google begyndte i 2015 at slå ned på hjemmesider, som ikke har responsivt design. Det vil sige, at de ikke er designet til at virke på smartphone og tablet. 

Det gjorde Google for at give brugerne de bedste oplevelser, når de søger og lander på en side.

Hvor mange linker til din side i forhold til konkurrenternes? 

Når du har godt indhold på din side, kan du arbejde med “linkbuilding”. Det betyder, at du får andre hjemmesider til at linke til din. 

Googles algoritme giver en hestesko til hjemmesider, som modtager links udefra, fordi det vidner om sidens kvalitet. 

Selvom mange parametre spiller ind, kan du alligevel godt opnå resultater med SEO-tekster. Dels fordi du arbejder strategisk med SEO og får flettet de rigtige søgeord ind i teksterne, dels fordi gode SEO-tekster er med til at øge din chance for at blive linket til, fordi det er godt indhold.

Jeg kan vejlede dig om, hvilke tekniske dele af din hjemmeside du bør få fikset for at komme til tops i Google. 

Og så kan jeg skrive dine tekster, så de har de rette søgeord og bliver læst af dine hjemmesidebesøgende.

Få effektive SEO-tekster
– skrevet af en uddannet journalist

Goddaw!

Jeg hedder Ninna Andreasen. Jeg er journalist og tekstforfatter med speciale i content marketing og tekster, der sælger.

Siden 2009 har jeg arbejdet med digital kommunikation og journalistik, sociale medier og kampagner. I 2020 etablerede jeg Contentsnedkeren.

Jeg vil skabe resultater for din virksomhed, så du når du dine mål og får bedre tid til at passe din forretning.

Du kan læse mere om min faglige baggrund her.

Priseksempler på SEO-tekster

Hvad er din investering?

 

Effektive SEO-tekster kan få dine kunder ind i butikken via Google de næste mange år.

Men hvad skal du investere?

Én ting er sikkert:

Jo flere tekster, du vil have mig til at skrive, jo billigere bliver din investering per tekst.

Al tekstforfatning kræver research, men det kræver ikke nødvendigvis ligeså meget research per tekst at skrive 10 SEO-tekster fremfor to.

Contentsnedkerens pris på enkelttimer er 800 kroner (og du kan få rabat ned til 575 kroner ved køb af klippekort).

Priseksempel 1 på SEO-tekster

SEO-blogindlæg på 1.300 ord
(eksklusiv søgeordsanalyse): 

Cirka 3,5 timer = 2.800.

Priseksempel 2 på SEO-tekster: 

Fire landingsider på 800-1.100 ord
(inklusive søgeordsanalyse): 

Cirka 15 timer = 3.000 pr. Side.

Eksemplerne er eksklusiv moms og ved normal takst på enkelttimer. På 20 timers klippekort ville priserne være 1.725 og 2.012 kroner.

Skal dine SEO-tekster få kunder i biksen?

Når du kontakter mig via formularen nedenfor, ringer jeg dig op indenfor 24 timer til en (uforpligtende og gratis) samtale om tekster til din hjemmeside.

Så tager vi en (uforpligtende og gratis) snak om, hvordan vi laver SEO-tekster til din hjemmeside, som får kunder i butikken.